Choir concert!

ååååh vad glad jag är att jag gick med i choir, kör. Det är så underbara människor, och så vackert när vi och dom andra körerna sjunger! hade lockar håret och hade på mig den långa svarta klanningen, men svarta klackskor. har inga bilder men jeff filmade så ska försöka lägga upp det.
vi var andra kören ut och som jag sagt hade vi en svensk jullåt, nu är det jul igen, (dock sjungen som en kör, med olika stämmor och grejer) och när vi går ut på scenen i rad (vi är 70 tjejer i just min kör) kommer min körlärare på scen som ska presentera oss, "Emily, come, let's present you now" och drar med mig ut på scen framför 2000 åskådare. Då berättar hon historien om hur jag började kör när hon hade valt en svensk låt, och hur fantastiskt det är haha. "The swedish exchange student Eeemilyy!" och balkongen där uppe, alla whooooar haha och där står jag, i min svarta lång klänning och känenr mig lite hm så jag niger lite ironiskt och gör typ en segergest haha, de blev rätt bra tss. så hon går på om hur jag inte nöjde mig tills varje ord var rätt uttalat och säger "so i wanted to learn to pronounce her last name right, och vi står där och jag lär henen säga mitt efternamn som ingen amerikan kan, och alla fnissar, hon säger "abrrooieen, and what did u say then?" and i go "arr-boorr-een" "aabbrooeeen and what did u say then?" "it's more fun for me that way so okay" säger jag och alla skrattar haha, och "but uve been practising i can tell!" haha och alla skrattar och applåderar så de gick bra, och alla tjejerna i kören liksom "awesome emelie!" haha och det var jätte kul!
Kul hur det alltid slutar så där på nått sätt för mig i många sammanhang:P Tur att man är en sån som trivs i rampljuset:P
sen var dom andra körerna helt fantastiska! och på slutet gjorde mr.duiven så alla i publiken och han på scen sjöng rudolf the red nosed raindeer med rörelser på vissa ord, och nästa gång ivi sjöng den fick vi inte säga orden på rörelserna, haha det var jätte kul iaf, 2000 personer:P
mer att säga men jag har stannat uppe två timmar extra så jag kan isa ryggen efter kiropraktorn här s nu är kl ett... suck,, godnatt!
forutom vissa sorgliga händelser jag försöker ta mig igenom är allt jätte bra!

Kommentarer
Postat av: Lena

Häftigt! Fick du inte scenskräck då inför 2000 pers så lär du nog aldrig få det!

Det finns en kiropraktor här som heter Thomas Björke. Han har idrottat och tävlat i USA och berättade att det var typiskt att de där försöker bota allt med kyla och is! Hoppas dock du blir bättre av behandlingen?

Kram bästa Emelie

2009-12-24 @ 08:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0