Exams: Don't play the Sweden Card Missy!

Thanksgiving var en underbar högtid! Lite sent ute att skriva om det men men. Vi har gått en vecka nu efter thanksgiving break så veckan före den här veckan som varit var det. (bra formulerat där, varsågoda)
På tisdagen och måndagen den veckan hade vi exams. Det är slutprov i dom ämnen man läst under trimestern (här går vi inte i semesters, terminer, utan vi har tre stycken, med fem ämnen per dag. Jag hade bara exams i tre av mina fem ämnen, just då. I business hade vi haft en presentation veckan före som exams. I business har jag legat på A länge men eftersom jag och min partner Devin haft så kul har vi varit lite dåliga på att bli klar med alla tråkiga saker, och vi la ner väldigt mycket arbete på en reklam film till det projektet, så uppskrivningar på projekt blev lidande, men men. Slutade på ett B där, du kan ha a+ (bara om du får alla extra credit) a, a- och så vidare till f som är icke godkänd så b är väldigt bra.
I theatre 2 hade vi inget exam, eller man kan väl säga att schowen var so mett exam. slutade med ett A där, som jag haft hela tiden. Där hade vi inga extra credit möjligheter heller. Absolut min favorit klass mest för alla super underbara människor iden, saknar verkligen den klassen. Jagoc hen kille brukade alltid ha låtsas (air) fighter med like, starwars svärd och sånt och det gick rätt vilt till haha, men det såg nog rätt bra ut också måste jag säga. Han har en av två huvudroller i musikan jag ska va med i, han är SÅ KÖNG. Och massa annat roligt folk.
American Studies var väldigt svårt, tänk dig all historia du jobbat med under hela terminen och det var MYCKET också, och allt på engelska. Vi fick poäng för att svara på över hundra frågor innan testet, hemma, så det jobbade jag på utan att hinna plugga (dålig framförhållning) så jag "winged it" haha, men lyckades med det, fick B eller b + på testet och slutade med ett A i betyg:) :) :)
Math var konstigt nog ett av mina favorit ämnen här, för det gick väldigt bra. Anledningen är nog att jag varje dag gjorde mina läxor, vilket ja var dålig på i Sverige, verkligen nånting jag tror jag kommer få med mig till mitt senior year i sverige. Har legat på a och a+ hela terminen men slutade på ett A, men ruggigt nöjd:)
English 11, vilket sägs vara den svåraste engelska klassen, ja vart ska jag börja? Oerhört okompetent lärare. Det som slutligen kom på examen var det vi snabbat oss igenom sista veckan, medan allt vi jobbat oerhört mycket med, långa läxor, prov och timmar med, kom EJ. LOOSER! If u read this Mrs Knittle, which I certainly hope u don't, I HATE U:)
Låg på ett D (risk gräns för att faila) sedan i början, för jag missade läxor som jag inte fattade att vi hade, och hon gav mig F på, och hon sa ständigt "oh, don't try to play the Sweden Card" när jag inte förstod nånting haha, så jag kämpade verkligen på och i slutändan lönade det sig. På mitt exam fick ajg bättre än Jenna fick förra året när hon tog klassen! och hon är en av dom smartare! fick typ a-! så jag drog upp mitt betyg till ett b! vilket är helt sjukt, och jag är oerhört stolt över detta. :) :)
Så jag slutade med tre a:n och två ben höhö. NÖJD :D
Och detta är något jag jobbat med hårt, för ni som känner mig vet att jag praktiskt taget gråter om jag inte får högsta betyg på ALLT. Så också nått jag jobbar med och kan ta med hem till Sverige.
Och jag får klagomål från Högsta Domstolen (kära mor) om bristen på bilder på bloggen (alla är på facebook) men men eftersom hon är bäst ska jag vara snäll. Se och njut.
Amerikansk frukost framför tvn (all mat äts framför tvn, vid bordet en gång iveckan.
Amerikansk frukost på det utfällbara tvbordet. Alla maträtter äts framför tvn, en gång i veckan sitter vi tillsammans vid matbordet.
Homecoming week: decade day (rocking the 80's with the years homecoming tisha)
En av mina Senior Pictures.
Vi målade "the deck" altanen, och jag målade Jennas tunga haha.
Making milkshake. Delicious
That's it! :)
Ps, jag har upptäckt att jag har nått en punkt där jag aldrig kommer bli nöjd igen. Haha.
Saken är den att nu saknar jag Sverige, men när jag kommer till Sverige kommer jag sakna USA.
Jag har ju vänner och familj i två länder nu. haha suck! :D

Kommentarer
Postat av: Veronika

Ååhh underbart emelie! HD är såå stolt över dig! Men viktigast av allt är att DU också är det. Mkt bra jobbat gumman. Å va kul med bloggen, verkligen!! Love u always ♥

2009-12-07 @ 19:25:49
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Lena

Like! <3

2009-12-10 @ 21:48:57
Postat av: Lena

Vilken fin sida du har och du är så himla fin på fotot! Kram

2009-12-10 @ 21:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0