Emelie gor teatersucce i USA hehe

Hej Sverige! Jag lever verkligen livet har i Amerika. Det hander massa grejer varje dag som jag vill blogga om, men nar jag val satter mig framfor datorn sa har jag nog glomt halften.. ska iallafall sammanfatta lite.

Ni vet jag berattade om hur alla i min (avancerade) teatergrupp ar stjarnor och att jag var orolig att improvisera for engelskan.. well, i onsdags tror jag det var, kom en kille, Joe, som jobbar med teater och hade impro med oss. han hade en game han ville vissa, sa han valde nagra att testa det. sjalvklart valjer han mig haha. upp pa scen framfor alla, och han beratar om ovningen, men det coola ar att det gick sjukt bra! man fick ett amne att ga upp en och en och hitta pa nagra repliker, en monolog if u will. Vart amne var "att ge en rubberduck som present" eller natt haha. travis (i love travis, han ar en av dom basta oxa, sa himla rolig och han kan freestyle rappa och sjunga och allt, det ar han som hittar pa alla latar till mig) gick fram och berattar om hur han gick pa en dejt med en tjej som ar obsessed with rubberducks sa han gav henne en... jag gar upp efter honom och drar en historia om hur jag gick pa dejt med en kille och, hm, ja att jag ar obsessed with rubber ducks, cause im from sweden and we're big on rubberduck there. everything is rubberducks! alla asgarvar, nar jag drar nytta av att jag ar fran sverige. och sa sager jag att vi blev ett par, och " well honey, why don't you come up here ?" till travis och vi improviserar en skitkul scen med att jag ar fran sverige och forstar inget, sa jag latsas bryta pa svenska (vilket ar jattesvart eftersom people in sweden inte bryter sa mycket nar vi pratar engelska) och vi ska kopa en weddinring med en rubber duck.. naja, svart att aterge.. nasta scen haller nagra pa att kopa en guldfisk.. och det handlar om att ma nska anvanda dersa repliker till att sjalv komma in sa dom gar ut typ... sa dom sager har ni fish tanks? och travis kommer in "fish tanks, fishtanks" haha, och dom koper det, sen gar nan in och saljer filter,, alla skrattar liksom, ch nar dom verkar vara klara gar jag in och sager "water! water to fish tanks!" och alla bryter ihop av garv, tillochmed ledaren, joe, han literally viker sig dubberl och apploderar, och efterat sa folk "the water was GENIOUS emelie, och stuff, haha. Underbart!

Sa nu vagar jag ga upp och improvisera och det gar jattebra, och dom andra duktiga fragar liksom om jag vill improvisera med dom,, igar gjorde vi en jatterolig scen nar ledaren helt plotsligt sager "repeat" och du ska ta om din senaste replik fast andra den, so om jag sa "no, but i have an football" sager hon repeat sager jag tex "no, but i have a giant ass panda" haha och so on, den scenen blev hur rolig som helst och jag alskar min teaterklass!!

i ovrigt fick jag alla ratt pa mitt matteprov, fick ganska bra pa mitt business prov (hade inte pluggat ett endaste dugg haha) och a- pa business uppgiften.. sen gjorde jag ett american studies test i fredags som jag far veta hur det gick pa mandag..

hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0