Monday Aug 31th: Classes and tryouts

Hej Sverige!

Kommer inte ihåg vad jag gjorde på söndagen så får kasnke återkomma till det, men på måndagen hade Kelly bokat tid med en av skolans counselors så jag, Kelly och Jenna åkte till skolan för att fixa mina klasser. Counselorn var jätteinponerad över min engelska och över att jag var så lugn haha, hon sa att folk kommer bli förvånade över att jag är utbytesstudent. Efter vi valt klasser var hon  jätteintresserad av Sverige, så jag fick agera ambassadör, och visa bilder av hudik på google ;)

I min skola går vi i tre trimesters. Den första trimestern ser mitt schema ut så här:

1st hour 7.40-8.51: American Studies. Den klassen är väldigt svår, amerikansk historia och läraren är knäpp i huvudet.

2nd hour 8.57-10.08: Geometry. Äälskar läraren, men ganska svårt med matte på engelska, med alla termer och att förstå uppgifterna..

3rd hour 10.14-11.56: Theater 2. Egentligen måste man ha teater 1 innan teater 2, och jag blev placerad i den klassen först, men jag pratade med min teaterlärare och berättade om hur mycket teater jag spelat hemma och bla bla bla, och att jag vill vara med i skolans play så hon flyttade upp mig, yaay! Bra kärare och sköna students.

Lunch (du måste vänta tills klockan ringer, en vakt sprang efter mig en gång när jag gick tidigare)

4th hour 12.02-1.13: English 11: Denna klass är jättesvår och läraren pratar fort. Hittils har vi läst om pilgrimer och om hur gud skapade jorden etc och jag ska hålla föredrag på måndag om olika skapelsehistorier?! Har dessutom haft quis. dock otroligt skön klass med snygg football kille. och en jätteskum kille bredvid mig som kallas bloodbath. Som pratar med mig hela tiden och lutar sig fram på ett creepie sätt. haha

5th hour 1.19-2-30 Business new production: Tror jag kommer älska den här klassen. Hittils har vi gjort ett litet projet med en grupp, och jag orkar inte skriva mer nu hahah.

Jag berättar mer sen hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0