BAAAM! What was that? Oh it was just my head guys.....

Först i fredags var jag och Rachel och såg Avatar. Jag menar SJUUK. Jag är en riktig "movie nut" som Zack kallede mig, och älskar att se filmer. men den här filmen tog verkligen priset, i 3d! Den är helt underbar så du måste se den och våga inte se den utan 3d för då går du verkligen miste om nått!
När vi var på väg in till filmen stoppade biljettkillen oss, för vi hade "mickey D" glass (iställer för donken som vi säger, säger man Mickey D här haha) och fick inte ta med det in. Så jag häll på å skämta med han, och när vi gick ut för att köpa popcorn men jag glömt min biljett inne i salongen, skulle jag fråga han om det gick bra, om han kunde komma ihåg mig, men han avbröt mig och sa "yeaah I remeber U guys!".
Sen efter filmen (när jag var typ knäsvag för den var så bra) såg jag att en annan salong var öppen och det började precis en film där, så vi smög in där och tittade en stund tills våran skjuts kom.
Sen igår Följde jag med Jordan, Victorian och Pietro (Victoria är från Norge och Pietro är Jordans utbytis från Italien) till Bittersweet, ett skidställe borta vid Kalamazoo. Hade verkligen en underbar dag på brädan! Dock är backarna här verkligen inte mycket att skryta med jämför med sverige, det är mer att man hoppar och trixar här så jag jette börja med det igen känns de som.  Lite rädd bara haha för jag gör alltid illa mig:P .
När vi skulle åka upp i liften så kändes det så konstig med brädan, och jag tänke "men gud, sååå länge sen var det ju inte att det ska vara såhär svårt" och när vi kom upp i backen och jag skulle åka ner insåg jag det: Jeff hade satt på bindingarna åt fel håll! Så jag stog med fel fot fram hahaha, för jag är indie, medan dom flesta är goofy, med vänster fot fram. Så jag fick liksom åka baklänges hahahaha men sen därnere fick jag hjälp av en kille så jag kunde åka normalt igen:D
Lite senare slog min klassiska otur till igen. Jag hade ju redan ont i huvudet och nacken sedan olyckan, men när ja åker av sittliften så stannar jag upp, för jag trodde liften gick åt andra hållet. Men PANG säger det, jag flyger fram och Jordan och Victoria goes "Heey what was that sound!?" Och jag ligger där, "it was just my head guys. hahaha" Så jag fick alltså liften i huvet när den svängde runt. Kinda funny haha.
Åkte mest med Pietro, för han är skidåkare men har bytt nu så jag höll på att lära honom och vi hade så himla kul. OMG jag älskar italienska killar han är så himla rolig! och lärde mig allt om pasta tomatsås och vin haha. Han saknar den italienska vinet mest från italien. han är 17. där bäörjar man typ 12.
Vid tio på kvällen åkte vi hem och jag somna i soffan haha. Sen idag var vi och bowla, jag vann! med 119, för först sög jag, sen börja jag komma igång och på slutet hade jag tre strikes i rad:) Sen drog vi på subway, omg älskar subway. och btw, igår åt vi på taco bell som är det bästa som finns näst efter mac 'n' cheese. gud vad jag kommer sakna amerika.................... :'(
Nu har jag varit på affärn (som är stort som ett freakin IKEA och köpt nyttighets grejer och jag köpte även annanas. Nu borde jag verkligen börja plugga till mitt pissiga amerikansk historia test imorrn. hatar läraren så känner inte motivationen.
Till veckan har vi try outs för spring play imorrn, Dead man walking, som är en otroligt bra teater och film. är väldigt nervös, för det är cold read, vilket betyder att du inte kan förbereda dig, och det gör det så mycket svårare för mig med engelskan och ord jag inte förstår eller ver hur man ska uttala. jaja klart jag kör hårt ändå.
Sen är det också musikal rehersal varje dag, och jag ska gå på gymmet med Korey, som spelar fotboll.
Imorrn har jag även möte med kiropraktorn, och efter det massage. Och ska nog få tillbaka "mitt" rum imorrn yaaay!
All in all, allt är bra, och jag saknar er inte alls! hihi jk. Men jag längtar tills jag får komma hem, och jag gruvar mig för att åka här ifrån.
peace.
don't we all love a good summer day out on the lake?

Kommentarer
Postat av: Kokken

Håller fullständigt med dig om filmen, har sett bägge versionerna och tycker att 3D var bäst

2010-01-11 @ 07:36:12
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Lena

Kul läsning, ja allt utom liftsmällen! Egentligen borde du alltid gå omkring i hjälm, kanske du kan hitta någon snygg modell ;-)

Du fick mej att längta efter Dellens vågor och sommaren!

Taco Bell kommer jag ihåg från när vi var i Detroit, någon borde starta den kedjan här i Sverige! Kram

2010-01-11 @ 07:50:48
Postat av: Lena

Glömde säga att du har en så jättefin bild och layout på bloggen!

2010-01-11 @ 07:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0