Dead Man walking

Vill börja med att säga att det är så himla kul att läsa kommentarer! Så tack mamma, pappa, Lena och Kokken! Haha, så ni andra hemifrån som läser, det är jätte kul att få en kommentar även om det bara är ett hej, jag läste! ;P
Okej så just nu känns allt så bra att jag måste lägga upp ett inlägg. I fredags var jag på auditions för MTV och har väl inte direkt för stora förhoppningar men känner mig nöjd med att jag gjorde det iaf! Så här gick det till: När jag kom in så var det två tjejer från mtv, med en film kamera. Jag ahde besvarat ett fråge formulär som jag gav, och sen så hade hon en intervju som filmades. Tror jag gjorde ganska bra, och även om jag inte kommer med, för dom åkte till flera stora skolor i området, så är jag glad för jag fick ju en erfarenhet av att bli intervjuad på engelska! Sen filmade hon en "full body shot" och då kände jag mig riktigt läjlig, för jag visste liksom inte hur jag skullese ut. Ni vet, när nån tar en bild så ler man ju såklart, men när man blir filmad upp och ner, ja det var helt enkelt en ny grej för mig haha.
Och idag hade vi auditions för årets spring play "Dead Man Walking", en otroligt bra film med Sean Penn och Susan Sarandan eller hur hennes namn stavas. Ni måste verkligen se den! Iaf så är det två huvudroller och den kvinnliga huvudrollen är en nunna. Idag fick vi "coldread" en monolog som hon har, och det är som ni säkert förstår svårt att provspela på engelska oförberedd men jag känner att jag gjorde helt okej ifrån mig. Senast torsdag ska vi få veta vilka som been called back. Om jag blir det är det mer auditions innan man får veta vilka som blivit cast. Jag vill ooootroligt gärna spela Sister Helen, huvudrollen, men jag menar, det är sjuukt otroligt. Men huvudsaken är att jag har försökt!
Middagen idag blev en sallad, och imorrn ska jag på gymmet med Korey efter musical rehersals.
Kort och gott: Life's good!
Och jag hoppas att allt är bra med er där hemma!
Kram från mig med en ispåse på nacken, precis som de ska va;)
I don't even remember what had happened there, but I mean, it's kinda always how
it ends up for me... Icebag should be my new nic;)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Klart MTV tar dig, det kommer dom garanterat att få tittare på. Har dom inga värmekuddar i staterna? Kram!

2010-01-12 @ 10:35:28
Postat av: Veronika

De är ju oxå alltid roligt o läsa din blogg, du skriver ju alltid så bra. Men man måste ju inte alltid skriva en hel "roman" - korta inlägg+bilder är oxå alltid uppskattat. Även att du berättar om vardagliga tråk-sysslor å sånt. Love u allways!

Kram mamma

2010-01-12 @ 18:50:04
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Lena

Verklig kontrast till svenska vetevärmare...!

2010-01-19 @ 23:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0