"Everybody knows the monkey.... No?"

Nej, Kokken, jag har inte glomt dig, ber om ursakt! Och Munter, ar det Elin munter? Jag blir så glad när jag fått en ny kommentator! ;)
Nu till business. YAAAAAAY jag är med i skolpjäsen! hallihallå en skola med sjukt många personer, vissa säger 2100 och vissa säger 4000 så jag vet inte haha. Men iaf ska jag spela Mrs. Delacroix, inte den rolen ajg var ute efter men jag är glad ändå. När jag vet mer kommer jag med mer information!
Förövrigt nyss hemkommen från gymmet... Gilla knapp. (facebookskada?) Före det var jag oc hsola solarium, Tagga för springbreak 2010!
Sen har jag en cool nyhet (verkar som om jag har en ny varje inlägg, men det är ju bara bra!), den kommer förmodligen inte leda till något men ändÅ!
Okej, bakgrundsinformation: Dom flesta har säkert sett filmen No country for old men? Och Burned after reading? Iaf så är det "the coen brothers" som varit directors for dom filmerna, och dom är kända i filmvärlden.
Iaf så har jag skickat in en audition video till en film dom ska göra! Okej, let's be honest, dom söker nationwide, alltså över hela freaking usa, och jag har inte direkt så mycket erfarenhet att komma med. Men det är ändå freaking cool att jag har auditioned för dom!! Film bolaget tror jag är Paramount. Så coola grejer!
Sen ska jag kanske börja komma till skolan tidigare och göra lite skålar på pottery hjulet, om jag kan fixa skjuts. Så kul! :)
Har fått tillbaka "mitt" rum så det är bra. Men det är lite problem här hemma med min värdmor som är en speciell person, men jag har inte tid och ork just nu att göra nyheterna rättvisa. Men ni ska inte bli oroliga, det finns faktiskt INGET som jag inte klarar! Det har jag fattat nu. Och, man blir starkare av allt.
Läste ut min bok "Changing Heart" idag, om death penalty. fy fan vilken bra bok säger jag. Så nu läser jag en lättare bok av marian Keyes, "Lucy Sullivan is getting married". Kan varmt rekommendera hennes böcker, har snart läst alla!
Sen vill jag säga att när jag skriver så lämnar jag mellanrum mellan raderna, mellan olika ämnen och sånt för det ska bli lättare att läsa för er, men när jag publicerar det så försvinner det och jag vet inte hur jag ska göra! Tips någon vänlig själ därute?
Och idag fick jag virus på min dator för andra gången men jag fixade bort det! Man lär sig att fixa saker när man måste!
Jag vet inte, det är liksom dåliga saker, men det är så många bra saker, och jag på nått sätt bara känner mig så otroligt stark och energisk och framåt att det känns som att det dåliga kan ta sig i röven! Pardon my french, som man säger här haha.
Och föresten, hahah en kul grej idag, eller nu när jag tänker efter två kula grejer. (och jag skiter fullständigt att min svenska kan jämföras med en 10 åring nuförtin, det är smällar man får ta när engelskan förbättras:P)
Först på choir, så hade vi "how's your life?" och när det var min tur så sa jag WEIRD haha och alla skratta, för det är ju verkligen weird. men sen berättade jag om hur det är konstigt när alla hejar och jag vet inte vilka dom är, eller ja, så här sa jag "you know the expression 'everybody knows the monkey but the money knows no one'?" ÖKENBOLL. then, NOOOO! så jag menar, är det ett svensk uttryck? Min lärare skrev ner det iaf oc hskulle ha det som sitt facebook status hahahha:P
Sen i contemporary Lit pratade vi om avatar och min lärare klagade på att händelseförloppet var lika som allt och att det är lika som när det var krig i vietnam, i afganistan och i irak, usa bara kommmer och tar öve roch bestämmer och bombar och bla bla bla. och jag sa "maybe it's a message that u should stop doing that over and over again then?" haha. ibland glömmer jag bort att vara ödmjuk (oftast inte).
Då säger Austin längst bak i klassrummet "And Sweden is next" hahahahha
Nu är jag väldans trött och har en lång dag imorrn. Förmodligen kommer jag inte åka tidigt imorrn för har inte pratat om skjuts, men ändå blir det skola 7.40 till 2.30, sen musikal till tidigast 4, sen gymmet för 1,5 timme, sen komma hem och plugga och fixa mitt rum! Fick en affish av Jenna i julklapp, av min fantasi pojkvän Edward Cullen, som ska upp på väggen bredvid min säng! Där har vi nån som aldrig sviker ;)
Fan jag skulle säga nått mer. aha! jag har laddat upp julbilder så adda mig på facebook om du vill se!
Emelie Arboren!
och ganska precis halva tiden nu! varit här i 5 månader, åker till Sverige om 5 månader!
Nu ska tänderna borstas, pyamasen tas på, och sängen krypas ner i! Och suddenly låter det så himla mysigt:)
Saknar er och framför allt ni underbara trogna vänner som skriver massa och ofta med mig! Jag är så excited för sommarn och ha galet kul med er!
Figuren som förhoppningsvis förbättras nu när jag nöter gymmet varje dag!
Men är jag inte snygg ändå på den här bilden? ;) För dyr var klänningen! :| :P
HEEEEEEEEEJ

Kommentarer
Postat av: Kokken

Lycka till med rollen.

Hoppas du får något av bröderna.

Du kanske blir kvar därborta.

2010-01-19 @ 06:42:53
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Pappa

Du göörtjusig i klänningen. Och det är roligt att läsa när du är så här positiv!

2010-01-19 @ 17:59:32
Postat av: Lena

Alltid snygg! Kram <3<3<3

2010-01-19 @ 23:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0