It's not the fall that hurts, it's when you hit the ground

Car crash!
Dagen började bra med att jag skulle hålla i jennas kaffemugg i bilen på väg till skolan. När vi kommer till macken för att tanka bilen ställer jag upp den på ja vad det nu heter, framför passagerar sätet, för att stoppa i min lunch påse i ryggsäcken. När Jenna gasar iväg har jag glömt att hålla i kaffemuggen igen så den ramlar omkul och stänker ner hela mig. Vi är redan sena, så Jenna är på riktigt topp humör när vi måste åka hem så jag kan byta om (var bara några minuter men men) jag skyndar mig och kastar på nya kläder (och ja, kaffet var varmt) och springer ut i bilen, där jag måste sätta mig i baksätet eftersom framsätet är nerspillt. Jenna är väldigt sur och jag försöker be om ursäkt men hon är inte så lätt att prata med när hon är sur.
Så vi är båda i andra tankar när vi kommer fram till en isig kurva och Jenna svänger till för hårt -bilen sladdar, svänger, tappar fästet och glider (läs:flyger) över vägen mot stupet på andra sidan. Vi slår in i ett träd på min sida, men lyckligtvis inte ett stort träd, men stort nog för att fånga upp oss innan stupet. Bilen lutar nu ner i stupet ner mot floden (Rouge River). Eftersom jag satt i baksätet (som är litet, hon har en bubbla) slår jag i huvudet i fönstret och nacken knycker såklart till.
konstigt nog så skjutsas jag till skolan och jenna åker hem.. efter första timmen grå ja till skolsyster för jag har så ont i nacken och huvudet, och där tycker dom att jag ska till sjukhuset men istället kommer jenna och hämtar mig och nu är jag hemma.
men tror det är ganska lugnt, jag är van vid nackpain. ska till kiropraktorn imorrn och då kan jag röntga..
det läskigaste är att se hur bilen lutar överkanten och tänka vad som var nära att hända...
ta vara på varje dag.
kram
miss my mummy ! :)

Kommentarer
Postat av: Kokken

Hoppas det gick bra

2010-01-07 @ 08:30:58
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Veronika

miss u too honey! Hoppas verkligen inte de blir värre me nacken för dig nu.

2010-01-07 @ 18:28:15
URL: http://emeliearborenusa.blogg.se/
Postat av: Malin Åhgren

Tack för kommentaren, ja jag försöker uppdatera så ofta som möjligt. haha annars får jag massa mail efter mig från mamma och släkten som vill höra vad som händer ;) hur tycker du det är att vara utbytis då? har du bestämt hemresedatum än? hoppas du mår bättre efter olycken :)

2010-01-08 @ 03:51:39
URL: http://malinahgren.blogspot.com
Postat av: Lena

Ännu en skyddsängel är postad och på väg... Kram

2010-01-11 @ 08:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0